Gerçekten Beynimizin Yüzde 10’unu mu Kullanıyoruz?

Yıllardır süregelen bir inanış olan beynimizin sadece yüzde 10 ‘ unu kullanıyoruz bilgisi bir çık araştırmacıya konu olmuş ve artık bu inanışın değişmesi için çalışmalar başlatılmıştır. Çünkü bu inanış tamamen gerçek dışı.

Yapılan araştırmalar sonucu insan beyninin yüzde 100 ‘ ünü kullandığını göstermektedir. Bu alanda çalışmalar yapan cambridge üniversitesinde doktora yapan Dr. Muzaffer kaşer bu konuda şunları söyledi: ” Beynimizin Yüzde 10 ‘ unu kullanıyoruz diye yanlış bir bilgi var ” dedi ve devam etti: ” Beynin yüzde 100 ‘ ünü kullanıyoruz. Beyin görüntüleme araştırmalarımız sayesinde beynin çalışan ve çalışmayan bölümlerini görebiliyoruz.

Yaptığımız incelemelerde beynin her alanın çalıştığı dolayısıyla insanın beyninin yüzde 100 ‘ ünü kullandığını söyleyebiliriz. Her bölüm birbiriyle bağlantı ve etkileşim içinde çalışan beynimiz boş zamanlarda bile arka planda çalıştığını ve bir parmak şıplatmamızda bile beynin yüzde 90 ‘ ını kullandığımızı beyin görüntüleme sayesinde görebiliyoruz. Ayrıca insanın enerjisinin çoğunu kullanan bir organın çalışmayan bölümü olması düşünülemez. Eğer beynimizin yüzde 10 ‘ unu kullanıyor olsaydık engelli olurduk” dedi.

Bir Amerikan dergisinin araştırmasına göre de beyin bulunduğu vücudun enerjisinin yüzde 20 ‘ sini kullanıyor ama vücudun ağırlığının çok küçük bir kısmını oluşturuyor. Bir başka bilim adamı ” Mitchell Moffitt ise aynı girişlere vurgu yaparak insanın beyninin çalışmayan bir bölümünün olması imkansız. Bu sadece hurafe bir inanış diyor. Bu inanışların sebebi olarak ise başta 1890 yılında bir nörolog cerrahın beyin çukurunu boşalmanın davranışlara etkisini araştırması ve 1920 de bu girişim Einstein tarafından desteklenmesidir.

Einstein aslında başka bir şey anlatmak istemiş ancak anlaşılan bu olmuştur. Bu inancın yayılmasının başka nedeni ise ” Kişisel Gelişim ” kitaplarının insanlara aslında siz daha iyisini yaparsınız düşüncesini pompalamasıdır. Boylece insanlar beyinlerinin yüzde 10 ‘ unu kullandıkları hurafesine inanmaktadır.

Ayrıca insanlar kendi başarısızlıklarına veya beceriksizliklerine kılıf arar ve burda yüzde 10 görüşü devreye girer. Ayrıca reklamcılarda bu yüzde 10 olayını kullanmış bunun üzerinden pazarlama yapmışlardır. Bilmemiz gereken ise bu inanışın sadece tatmin etme olduğu ve insanların beyinlerinin yüzde 100 ‘ ünü kullandığıdır.



Bir cevap yazın