Kuysoft İtibar Yönetimi ve İçerik Kaldırma Hizmetleri
Markayı, şirketi, bir projeyi veya herhangi bir online platformu yönetmek ve iyileştirmek için çevrim içi yöntem ve araçların kullanılmasına itibar yönetimi adı verilir. Dijital PR olarak adlandıracağımız bu kavram geleneksel itibar yönetimine göre daha karmaşık bir yapıdadır.
Marka ve itibar yönetimi açısından tek bir PR yaklaşımının tek başına yeterli olmayacağı ve online-offline PR`ı mutlaka bir arada ve birbirine entegre olarak yürütülmesi gerektiği bilinmelidir. Bu entegrasyonu doğru sağlamak için seçilebilecek en doğru adres, dijital pazarlama ve sosyal medyaya olan hâkimiyeti ile:
Online itibar yönetimi ile internet ortamında markanız hakkında karşılaşabileceğiniz olumlu ya da olumsuz yorumları, şikâyet ve yanlış haberleri yönlendirerek tehditleri fırsata dönüştürebilirsiniz. Ayrıca mevcut müşterilerinizle doğru yöntemler uygulayarak iletişime geçebilir, ilişkilerinizi güçlendirebilir ve hedef kitlenize ulaşarak yeni müşteriler elde edebilirsiniz.
Kanadalı ajans WSI Internet Marketing ’in bloğunda yayınlanan bir makalede Online İtibar Yönetimi hakkında 5 gerçekten bahsedilirken bu konuya da değinilmiş.
- Tüketiciler, iş ortaklarınız, hissedarlarınız, pazarlamacılar, gazeteciler, çalışanlarınız, potansiyel müşterileriniz ve diğerleri… Herkes online itibarınızı önemsiyor, inceliyor. Siz de önemseyin!
- İnsanlar herhangi bir karar vermeden önce karar verme konularını arama motorlarında mutlaka aratıyor. Çıkan negatif sonuçlar satıştan yatırımcı ilişkilerine, iş alımlarından finansallarınıza kadar her konuyu etkileyebilir. Başka bir deyişle, itibarınıza zarar verebilir.
- Online dünyada bir kişinin söylediği bir şey milyonlar tarafından duyulabilir. Pozitif itibar, pozitif buzz markanıza duyulan güveni destekler ve en nihayetinde satışlarınızı da etkiler.
- Kişisel itibarlar da markaları etkiler. Örnek: IMF Başkanı Dominique Strauss-Kahn Manhattan Otel’de bir temizlik görevlisine tecavüz suçu ile suçlanıyor.” Kişisel itibarınız markanızın itibarını da etkiler.
- Online itibar yönetimi bir promosyon değil, savunmadır. Eğer siz markanızın itibarını online olarak kontrol altına alamazsanız, başkası alır. Algıları kontrol edemezsiniz ama yönlendirebilirsiniz.
Şirketlerin sosyal medyada ve diğer platformlarda kendileri ya da ürünleri hakkında konuşulanları takip etmesi ve olumsuz yorumlara karşı hızlı aksiyon alması, markanın online itibarını artırırken, onu tüketici nezdinde üst sıralara taşıyacaktır. Birçok marka sosyal sorumluluk kampanyaları ile itibar yönetimini geliştirmektedir. Ancak günümüzde bu durum yeterli değildir.
Dijital çağın içinde birbirinin aynı sosyal medya üzerinden yürütülen kampanyalarla insanlarda olumlu algı bırakmak artık oldukça zor. Online itibar yönetimi markanızın profilini en iyi şekilde yansıtan alandır. Kurumsal politikalara uygun bir şekilde yönetebilmek için, oldukça iyi planlanmış bir stratejiye sahip olmak gerekiyor. Çünkü dijital ortamdaki tüm olumsuz algılar ve yorumlar sizin bin bir emekle oluşturduğunuz itibarınızı kısa bir zamanda zedeleyebilir ve markanızı geri dönülmez zararlara sürükleyebilir. Bölgesel ve ulusal çapta krizlere neden olabilir. Ülkemizde markaların yaşadığı dijital medyadan patlak veren, onlarca kriz göze çarpıyor. Markaların tüketiciyle kurduğu bağlantının temel dayanaklarından birisi olan İtibar Yönetimi kesinlikle işin ehline bırakılmalıdır.